Kategórie
 
 
 
Reklamné okno
 
 
 
 

Reklamačný poriadok

Predávajúci:

TeaPack, s.r.o. 
Adresa: Trenčianska 53, 821 09 Bratislava
IČO: 44 397 992, IČ DPH: SK2022685984
Telefón: +421 948 692 547
Email: obchod@bonthe.sk

Úvodné ustanovenia

1.1. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení /ďalej iba „Zákon o ochrane spotrebiteľa“/, zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení.

1.2. Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho – spotrebiteľa pri uplatňovaný práv z vád veci (tovaru) v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy na diaľku s predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho www.bonthe.sk.

1.3. Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom Internetovej stránky Predávajúceho a obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu. Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom a Predávajúcim. Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.4. Spotrebiteľom je každý Kupujúci, ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

Práva kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady

2.1. Predávajúci zodpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24 mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v pripojenom návode.

2.2. Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

2.3. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť vady.

2.4. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

2.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

2.6. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté: 

  • použitím výrobku v rozpore s návodom na obsluhu alebo charakterom výrobku,
  • cudzími látkami a tekutinami vniknutými do výrobku,
  • v dôsledku bežného opotrebovania,
  • neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, atď.).

2.7. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

2.8. Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že Kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.

Postup vybavovania reklamácií

3.1. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u Predávajúceho, prípadne u iného podnikateľa určeného v záručnom liste, ktorý je v mieste bližšie pre Kupujúceho. Ak si svoje právo Kupujúci uplatní písomne alebo elektronicky, musí uviesť svoje kontaktné údaje (meno, priezvisko, adresa pobytu), predmet reklamácie a popis vady, dátum podania reklamácie a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie. Ak reklamácia neobsahuje uvedené náležitosti bude považovaná za neoprávnenú.

3.2. Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru dokladom o kúpe. Lehota na vybavenie reklamácie beží odo dňa odovzdania / doručenia tovaru Predávajúcemu, alebo do miesta určeného na opravu. Tovar by musí byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu a musí by byť čistý a kompletný.

3.3. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia Kupujúcemu v tejto lehote oznámi. Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, Predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s Kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový.

3.4. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol Kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť Predávajúceho ako by išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.

3.5. Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie on-line, zaväzuje sa Predávajúci o vybavení reklamácie Kupujúceho informovať podľa jeho požiadavky e-mailovou správou, alebo prostredníctvom SMS.

3.6. Pri oprávnenej reklamácii prináleží Kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov.

Riešenie sporov

4.1. Ostatné právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzavretými medzi Predávajúcim a Kupujúcim, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.

Záverečné ustanovenia

5.1. Neoddeliteľnú súčasť tohto Reklamačného poriadku tvoria Všeobecné obchodné podmienky, ktoré sú sprístupnené v Internetovom obchode Predávajúceho.

5.2. Predávajúci je oprávnený tento Reklamačný poriadok z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia kedykoľvek meniť alebo dopĺňať aj bez predchádzajúceho upozornenia. Predávajúci určí zverejnením na svojej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku.

Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť od 01. 01. 2021

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia